Ученички парламент
УЧЕНИЧКИ ПАРЛАМЕНТ
Ученички парламент је законом загарантована формална институција, која ученицима омогућава демократски начин удруживања и заступања интереса свих ученика у школи, као и учешће ученика у доношењу одлука које се њих непосредно тичу.
Ученички парламент је законом загарантована формална институција, која ученицима омогућава демократски начин удруживања и заступања интереса свих ученика у школи, као и учешће ученика у доношењу одлука које се њих непосредно тичу.
Ученички парламент доприноси могућности побољшања атмосфере у школи, тако што подстиче изградњу партнерског односа са наставницима, стручним органима, управом школе, директором.
Ученички парламент подразумева усвајање демократских знања и вредности, кроз прихватање различитости као и развој демократске културе.
Чланови Ђачког парламента су изабрани представници ученика 7. и 8. разреда.
ПЛАН РАДА УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА
Координатори рада Ученичког парламента:
Мирјана Видовић и Марија Нешић
Септембар
•Конституисање Ученичког парламента, избор председника, подпредседника и записничара.
Октобар
•Правилник школе-упознавање са одредбама које се тичу ученичких права, дужности и обавеза, правилима облачења, упознавање са програмом о заштити ученика од насиља као и давање мишљења и предлога у вези са темом.
•Упознавање Ученичког парламента са планом за реализацију Дана школе и њихове сугестије.
Новембар
•Уочавање проблема понашања ученика на јавним местима, у културним институцијама и манифестацијама-мишљења, критике и предлози.
•Анализа успеха и владања на крају првог квалификационог периода-предлози и мере за побољшање.
Децембар
•Предлог Ученичког парламента за покретање хуманитарне акције-прикупљање новогодишњих пакетића за штићенике Дома за децу и омладину ометену у развоју Сремчица.
•Посета културној манифестацији (позориште, биоскоп, изложба), научној трибини...
Јануар
•Активности Ученичког парламента у припремама и прослави Светог Саве.
Фебруар
•Упознавање Ученичког парламента са календаром такмичења-мотивисаност ученика за учешће. Предлози,сугестије.
•Критички осврт на тему утицаја медија на свакодневни живот и понашање.
Март
•Радионица-вршњачко насиље, умеће комуникације, ненасилна комуникација, решавање сукоба.
•Лепа реч и гвоздена врата отвара- недеља лепих речи
Април
•У сусрет екскурзијама: програм, понашање-мишљења, предлози, критике.
•Анализа успеха и владања ученика у трећем класификационом периоду.
•Идеје и предлози о испраћају генерације ученика 8. разреда.
Мај
•Мишљење ученика о ваннаставним активностима у школи и предлози за наредну годину.
•Информације о полагању Завршног испита и упису у средње школе.
•Анализа рада Ученичког парламента.
О РАДУ УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА
О РАДУ УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА
Окупљање и рад новог парламента, као и прошле године, води наставница историје, Мирјана Видовић.
По два ђака из сваког одељења седмог и осмог разреда су одређени за чланове. На првом окупљању, ученици су већ расподелили ,,улоге'' и задужења. Ученица из VIII/2 изабрана је за председника, а ученик из одељења VII/3, за потпредседника.
Чланови су до сад посетили Основну школу ,,Јосиф Панчић'', у којој је одржано предавање о тзв. ,,андроид'' насиљу (насиљу путем Интернета). Идеје и предлози предавача пренети су вршњацима.
,,Парламентарци'' су изјавили да ће се трудити да напредују у раду и најављују позитивне промене у школи...
Милица Николић VII/2